štvrtok 3. septembra 2015

To nedokážeš alebo posledná kúpalisková

Posledný krát na kúpalisku pred dvoma dňami. "Olivka, to je vysoko, tam nechoď, spadneš". Istila som ju, zvládla to úplne s prehľadom. Často spadnú, len aby nám spravili radosť, veď sme im to predsa povedali. Koľko svojich strachov prenášame na svoje deti a koľkokrát sa ani nedozvieme, čo dokážu.

Bola to prkotina, ale tak to vždy začína. Malými vecami. "To nedokážeš" sa s nami ťahá ďalej. Neskôr už ani neskúšame, lebo veď to predsa nedokážeme. A splynieme s davom.

Ak mám pochybnosť, či to zvládne, istím ju, ak mám veľký strach, odnášam s vysvetlením, že zrejme by to zvládla, ale ja sa bojím. Je to ale vyjadrenie môjho strachu. Nehovorím jej, že je to nebezpečné a nevytváram tak strach v nej. Ja tam cítim rozdiel.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára