pondelok 28. septembra 2015

Ako na bolesť

Pri zúbkoch som si znovu uvedomila, že ak nechcem, nemusím sa prelaďovať na nikoho náladu. A to platí aj pre moje dieťa. Keď trpí ona, nemusím trpieť aj ja. Chápem, že to bolí a je to nepríjemné a samozrejme neignorujem to. Hlavná pomoc spočíva však v tom, že ostanem v dobrej nálade. Môžem mať pekný deň, aj keď ho ona nemá. Alebo že by nakoniec mala?

Ak na bolesť nemyslíme, je možné na ňu zabudnúť. Aj keď len na chvíľu, možné to je. To, ale potom znamená, že keď na bolesť myslia viacerí, znásobujú ju. Čiže, ak by som Oliviu ľutovala a trápila sa tým, že trpí, už by sme boli dve, ktoré bolesť svojou mysľou posilňujú a zdvojnásobovali by sme ju. 

Ak chcem odviesť pozornosť od bolesti, musím nájsť niečo, čo bude mať väčšiu silu. Musí to byť zaujímavé a musí to myseľ vtiahnuť tak, aby pocit bolesti bol v porovnaní s tým slabší. Môže to byť dobrá kniha, film, zmena prostredia, mentálne cvičenie, fyzické cvičenie, pomáha aj zamyslenie sa nad príčinou bolesti. Každý má ten svoj návod. Keď som ja chcela zostať v dobrej nálade pri zúbkových nepríjemnostiach, spýtala som sa samej seba, čo by mi v daný deň spravilo radosť. Ten ubolený drobec mi svoj návrh dať ešte nevie, tak rozhodujem aj za ňu. Prvýkrát som mala chuť sa ísť kúpať. Zbalila som nás a vyrazili sme. Druhýkrát to bola prechádzka v lese. Cestou na kopec spala, hore sa "vybehala" a cestu dole znovu prespala. V obidvoch prípadoch nádherný deň. Pre mňa aj pre ňu. Preladili sme sa a bolo nám spolu dobre.

Udržať si pokojný stav v prípade zúbkov je celkom jednoduché, pretože všetci vieme, že je to nutný vývoj a raz to prejde. V prípade iných chorôb a bolestí to býva niekedy sakra ťažké. Či už na strane uboleného alebo ich blízkych. Je dôležité prejaviť súcit, ale neľutovať a neľutovať sa. Znie to sebecky, ale najlepšia pomoc je humor a dobrá nálada




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára