streda 30. septembra 2015

Vývojové štádium čitateľka

Už som spomínala, že Olivia je živé striebro. Položila som ju vonku pred vchodom na zem a zrazu bola za rohom. Motorová myška. Ja som si len sadla na lavičku a vyložila nohy. Asi dva týždne pred prvými narodeninami sa to zmenilo. Skľudnila sa. Dokonca vydrží ležať na chrbáte! Mojká sa s plyšákmi a zahrá sa na posteli, bez toho, aby utekala do obývačky. A stala sa z nej intelektuálka. Číta. Prinesie knižku, vyštverá sa mi na kolená a listujeme. Takto dokážeme spolu presedieť denne aj dve hodiny. 

Je v štádiu, že štvornožkovať sa jej nechce a chodiť ešte nevie. Takže si len sadne a rukou ukáže kam chce ísť. A ja prenášam hore-dole, sprava-doľava. Jasné, stále sa pohybuje aj sama, ale neporovnateľne menej ako pred tým. Je to pre mňa nezvyk po toľkej samostatnosti.

Jediné, na čo nemusí ukazovať rukou je hojdačka, vie sa už totiž vypýtať "hoooj-da".

Knihy ma bavia a máme ich dosť, ale držať 15 krát tú istú knihu v ten istý deň, je už aj na mňa moc. Kamarátka mi odporučila obchodík, kde je výborná predavačka. A bola. Neuveriteľná. Pani vedela úžasne poradiť, vysvetlila každú hračku, čo je vhodné pre jej vek a akým spôsobom sa dieťa pri tom rozvíja. Hračky krásne, drevené, žiadne jednorázovky, bavia aj mňa. Mala som problém si vybrať, nechala som tam dosť peňazí a to som sa ešte musela držať. Niečo tam na nás ešte čaká. 

Máme teraz obdobie, keď sa hráme staticky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára