piatok 18. septembra 2015

Nuda?

Zistila som, že sa nudím. Jasné, dieťa ma stále zamestnáva, hráme sa, čítame si, chodíme na výlety, blbneme. Nudím sa v hlave. Olivia skúma, učí sa, objavuje. Za jeden deň spozná veľmi veľa nového. Je úžasné ju pozorovať. Je to však jej život. Ja som sa v tom jej stratila a potrebujem sa znovu "vynoriť". Uvedomila som si, že som už pre ňu, ako bábätko, urobila maximum a že už je "veľká". (vtedy mala 10 mesiacov). Už bolo dosť rečí o spánkoch, kojení, príkrmoch. Nastal znovu môj čas.

Chcem jej ísť príkladom v tom, aby sa v budúcnosti venovala sebe, svojim koníčkom, svojmu rozvoju. Chcem, aby si vážila samú seba. A to by nešlo, ak by som to ja nerobila, ak by som sa pre ňu obetovala ako matka. Nie som ten typ, išla by som teda proti sebe. Keby som jej dala všetok svoj čas, smerovala k nej všetky svoje myšlienky, robila by neskôr to isté, obetovala by sa pre druhých. Alebo naopak, cítila by k tomu odpor a nevážila by si ani mňa. Toto, ako cestu pre nás nevidím.

Takže k tomu môjmu comebacku. Na začiatok, keď sa už vedela sama poriadne najesť, sme si dohodli moje voľné sobotné doobedia. Znamená to, že približne na tri hodiny odchádzam z domu. Oliviu počas dňa na svoj odchod pripravujem, pár krát jej zopakujem, kde dnes pôjdem, s kým tam budem a čo tam budem robiť. Poviem jej s kým bude ona. Neviem, či to pomáha, ale zatiaľ bolo vždy všetko ok. 

Ja idem na masáž, s kamarátkou na "kávičku", začala som znovu behať, cvičiť jógu, alebo sa idem len tak prejsť do lesa, či si niekde čítať knihu. Aj keby som nemala žiadny program, z domu odchádzam. 

Priznávam, prvý krát som bola ako na ihlách. Nevedela som sa sústrediť na rozhovor, stále som sledovala mobil. Keď som však prišla domov, nikomu som nechýbala, nikto ma nehľadal, len som počula z izby výskoty a smiechy. Odvtedy som už pokojná a svoj čas si užívam. Oddýchneme si jedna od druhej, vrátim sa nabitá inou energiou a teším sa na ďalší spoločný týždeň. 

A to nehovorím o tom, ako tento čas prospieva vzťahu otec-dieťa. Nikto ich nekontroluje, blbnú a fungujú si po svojom. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára