streda 6. januára 2016

Naša reč



Tešila som sa, keď začne rozprávať. Že si budeme rozumieť. Lenže ono to ide aj bez slov. Naša komunikácia je sranda. Príde za mnou do kúpeľne, niečo mi zanietene "rozpráva" a naťahuje si pri tom plienku. Docvakne mi, že má v nej naložené a ona mi prinesie čistú. Alebo si vymýšľa hry ako sánkovačka v koši na prádlo, či snowboard na vrchnáku od lega. Len ma k tomu dotiahnu a ukáže mi, čo sa odo mňa očakáva (som ťažné zviera, samozrejme). Vypýtať si papať je už normálka. A keď chce ísť spať, nakloní hlavu, akoby ju položila na posteľ a povie pšššššt. Vtedy sa odoberáme do spálne a o chvíľku spí. Prípadne skladá vety: "Bábo pššššt" (bábika spí).

Slovo k-ko patrí k životne dôležitým, znamená krtko. A teda, že chce rozprávku o krtkovi. Pééééppa - pusti Peppu Pig. Ak nepochopím na prvý raz, pre istotu ešte zakrochká. No a "U U A A" je napodobnenie opice (zatiaľ jediný znateľný vplyv mojej sestry na Oliviin vývoj) a znamená, že mám pustiť Monkey see, monkey do. Na songy z epizód sa tancuje. No a viac rozprávok našťastie zatiaľ nepozeráme. Musím si predsa udržať prehľad v pokynoch.

Pondelok behala po byte a vykrikovala táááátóóó. Po sviatkoch bolo čudné, že zrazu nebol s nami. Keď poviem, že jej idem vymeniť plienku, odkráča do izby, vyberie si knižku, postaví sa k posteli, číta si a čaká, kým vykonám procedúru. (zásadne na stojáka). Vymenenú plienku beží hodiť do koša. 

V knižke ukáže na všetko, čo pomenujem. Keď ideme "dať papať" vtáčikom, je ochotná sa obliecť. Rovnako, keď poviem, že sa ide k babke a dedovi. Na otázku, či ju môžem obliecť, vysmiata prikývne. 

Včera mala 16 mesiacov. Padol mi mýtus o dorozumievaní, až keď začne dieťa rozprávať. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára