štvrtok 12. novembra 2015

Montessori veža



Nie som zástanca Montessori školy a ani odporca. Trochu sa vo mne bije ich myšlienka s názorom, že dieťa má ostať dieťaťom, ale je pravda, že som si zatiaľ nedala tú námahu preštudovať ich filozofiu detailne. Takže nebudem hodnotiť. Napriek tomu sa rada nechávam inšpirovať ich nápadmi. Ako napríklad "learning tower". 

Doteraz som mala len dve možnosti, keď bola Olivia zvedavá, čo sa deje na kuchynskej linke. Zobrať ju na ruky a pokračovať v práci s jednou rukou alebo si trénovať svoj pokoj pri stupňujúcich sa prejavoch nespokojnosti, ktoré sa mi ozývali spod nôh. Vlastne, ešte som počula o jednej možnosti, keď mamy idú dole za dieťaťom a pracujú spolu na zemi. "Učiaca veža" nám ponúkla štvrtú možnosť a je to úžasná vec. Existujú rôzne verzie, tá naša je domáca výroba - ikeahack. Olivia vie hore sama vyliezť aj zliezť a je spokojná, keď môže pomáhať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára